Back to overview
Degraded

Pågående prestandapåverkan i Google Dokument

Oct 16 at 02:38pm CEST
Affected services
Systemstatus
Bearbeta
Systemstatus
Uppläsning
Systemstatus
Systemstatus

Updated
Dec 01 at 04:30pm CET

Funktionen "Bearbeta" är nu fullt fungerande igen.

Updated
Dec 01 at 02:17pm CET

Vi upplever just nu ett serverproblem som gör att funktionen "Bearbeta" i SkrivaText ligger nere. Felsökning pågår och vi förväntar oss en lösning senare idag.

Updated
Nov 07 at 02:37pm CET

Problemen med ordmarkeringen vid användning av uppläsningsfunktionen i LexiFlow och SkrivaText har nu lösts.

De senaste versionerna, LexiFlow 1.2.12 och SkrivaText 1.2.9, finns nu tillgängliga i Chrome Web Store.
Även AppWriter Cloud och TxtAnalyser har uppdaterats till version AppWriter Cloud 4.1.32 och TxtAnalyser 2.2.10.

Felen som orsakade instabilitet i ordmarkeringen vid uppläsning är nu åtgärdade.

Notera: Ordmarkering fungerar inte när sidhuvud eller sidfot är aktiverat. Vi är medvetna om problemet och arbetar på en lösning, men det kan tyvärr inte åtgärdas just nu.

Updated
Oct 22 at 11:27am CEST

Problemet med försämrad prestanda i Google Dokument när LexiFlow & SkrivaText var installerat i webbläsaren har nu åtgärdats i version LexiFlow 1.2.11, SkrivaText 1.2.8, AppWriter Cloud 4.1.31 & TxtAnalyser 2.2.9.

Vi har dock observerat viss instabilitet i ordmarkeringen vid användning av uppläsningsfunktionen. I vissa fall kan enstaka ord, flera ord eller hela meningar hoppas över i markeringen, medan uppläsningen fortsätter som normalt. Funktionen kan periodvis fungera utan problem.

Vi är medvetna om detta men har valt att publicera uppdateringen för att lösa de tidigare prestandaproblemen.
Uppdateringar för ClaroRead är fortfarande under bearbetning och kommer att publiceras så snart de är klara.

Created
Oct 16 at 02:38pm CEST

Vi upplever just nu prestandaproblem i Google Dokument när SkrivaText, LexiFlow eller ClaroRead finns installerat i webbläsaren. Detta kan orsaka fördröjningar och långsam laddning i dokumenten.

Vi arbetar aktivt med att åtgärda problemet och uppdaterar denna statussida så snart en lösning finns publicerad.